10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri



Uzun zamandır bu bloga yeni bir şeyler yazmıyorsam bunun sebebi Dead Cells’dir. Üç haftadan uzun süredir Dead Cells oynuyor ve başarısı karşısında büyüleniyorum.

 Bu üç haftalık süreçte sık sık acaba Dead Cells ile ilgili eleştiri, tanıtım niteliğinde bir şeyler yazsam mı diye düşünsem de elim bir türlü kaleme gitmedi. Belki de cesaret etmedim.

 Bugün ise uzun zamandır yapmak istediğim bir şeyi yapıp bir oyun rehberi hazırlayacağım. Böylece haftalarımı gömdüğüm Dead Cells ile ilgili bir içerik çıkarmış ama aynı zamanda yapmak istemediğim bir şeyden de kurtulmuş olacağım.

 Hadi başlayalım.

     1)Sabırlı Olun
 Dead Cells keşfetmeye, deneme- yanılmaya, gelişmeye bağlı bir oyun. Emin olun oyundan aldığınız zevk oyunu ilk kez bitirdiğinizde değil, gerçekten geliştiğinizi ilk kez hissettiğinizde zirveye çıkacak.
 Sabırsız, keşfetmekten haz duymayan, ölüp ölüp en baştan başlamaya katlanamayan biriyseniz Dead Cells biraz canınızı sıkabilir ama rahatlayın ve konfor bölgenizden azıcık uzaklaşmaya cesaret gösterin.

    2)Tek Dostunuzla Tanışın; Can İksiri
 Oyunda en kısa sürede yapmanız gereken şey can iksiri seviyesini artırmak. Can iksirleri sizin bir sonraki aşamayı görmenizi, elinizdeki taslakları koleksiyoncuya ulaştırmanızı sağlayan en büyük yardımcı, yani uzun lafın kısası hücrelerinizi öncelikli olarak can iksirlerine harcayın.

    3) Haritasız Yola Çıkmayın
 Bu olmazsa olmaz bir kural değil hatta oyuna yeni başlamışsanız yapmayın bile diyebilirim. Dead Cells 17 farklı sahne- biyom barındırıyor ve girdiğiniz her yol sonrasında kendinizi bulacağınız yeri etkileyebiliyor. Örneğin Tarihi Kanalizasyon’a girdiyseniz bunun anlamı bir daha Siyah Köprü’ye adım atamayacaksınız…

 Ne şanslısınız ki biricik yazarınız sizin için şuraya güzel bir harita bırakıyor.

    4) Kahraman Olmaya Çalışmayın
 Dead Cells karşınıza çıkan yaratıkları ortadan kaldırıp sürekli ilerlemeye dayalı bir oyun olsa da bu ‘’yaratıkları ortadan kaldırmayı’’ tek başınıza yapmak zorunda değilsiniz, ister bomba kullanın ister alet ama size destek çıkacak bir hasar kaynağınız olsun.

    5) Eşya Önerilerimi Dikkate Alın
Dead Cells yüze yakın eşyanın bulunduğu bir oyun ve bu sayı oldukça tatmin edici. Her biri farklı özelliklere sahip yetenekler, silahlar sizi farklı yönleriyle farklı oynanış türlerine itebiliyor gelin size benim en çok kullandığım eşyalardan ve özelliklerinden biraz bahsedeyim.

·         Dengeli Bıçak: Dengeli Bıçak basit fakat diğer kılıçlara, hançerlere, bıçaklara nazaran daha hızlı bir eşya, hızın oldukça önemli olduğu oyunda bu avantaj bana fazlasıyla cazip geliyor.

·         Buz Patlaması: Önünüzdeki düşmanları dondurmanıza olanak sağlayan bu eşya, özellikle yeni oyunculara uzun maratonlar için en büyük tavsiyem. Düşmanınızı dondurun sonrasında hücreleri kapın. Üstelik birden fazla düşmanı da aynı anda dondurabilirsiniz.

·         Hızlı Yay: Hızlı yayı sevmemin tek sebebi basılı tuttuğunuz taktirde seri atışlar- birbirini takip eden atışlar yapabilmek. Güzel bir eşya kullanın.

·         Sur: Çok kalkan kullanmasam da bir kalkan önermeliyim. Sur size yüksek miktarda hasar emme ve yüzdelik olarak hasar azaltma sunuyor. Kalkan kullanmadığımı belirtsem de güçlü bir Sur kalkanı bulduğumda almamazlık etmiyorum.

·         Enerjik Doğrayıcı: Oyundaki en büyük yardımcımla tanışın, Enerjik Doğrayıcı. Yerleştirilebilir ve sizin yerinize hasar alabilir bir eşya olan Enerjik Doğrayıcı, rakiplere saniye başına hasar uyguluyor ve kanama etkisi yaratıyor.

·         Kaya Midyesi: Kaya Midyesi siz kullandığınız an havaya yükselen ve altında kalan rakipleri birer birer avlayan, ilk kullandığımda çizimiyle beni oldukça etkilemiş tatlı bir eşya.

6) Değmez!
 Oyunda risk almanıza değmeyecek iki şey var. Bunlar zamanlı kapılar ve lanetli hazineler, oyuna 30 dakika gömdükten sonra bir lanet yüzünden ölmenin verdiği acıyı çok az insan bilir.
Uzun lafın kısası bunlardan uzak durun…

7) Hayatta Kalmak İçin Hayatta Kalmaya Odaklanmayın
 Evet bu ilginç başlığın birazcık karmaşık bir açıklaması var şöyle ki oyunda bir parşömen keşfettiğinizde bu parşömen size iki özellik ekleyecek üç farklı seçenek sunar; vahşet, taktik, hayatta kalma. Her seçenek de kendi türüne ait eşyalara, silahlara, kalkanlara güç ekleyip size can verir. Buraya kadar her şey basit fakat ufak bir nokta var ki oyunda ilerlediğiniz mesafeyi oldukça etkileyecektir.
 Parşömenlerin size verdiği yüzdelik canlar her parşömende azalır fakat eşyalara, silahlara, kalkanlara eklenen güç miktarı hep sabittir. Bu yüzden benim en büyük önerim savaş yönteminize göre parşömenlerde hep vahşet veya hep taktik seçerek ilerlemeniz. Ben aktif savaştan kaçındığımdan daha çok taktik eşyalarını, parşömenlerini tercih ediyorum.

8) Mutasyonlar
Mutasyonlardan uzun uzadıya bahsedecek kadar haberdar değilim. Bu yüzden sadece benim tercih ettiğim mutasyonlara değinip geçeceğim. Şunu belirtmeliyim ki mutasyonları yeterince efektif kullanmadığım kanısındayım.


        Ygdar Orus Li Ox
     Verimlilik
      İçi Ölü


     9) Kanama- Yanma- Zehir
 Bu üçlü oyunda siz hasar vermediğinizde de rakiplere hasar vermenizi sağlayan pasif etkilerden, pasif etki dediğime bakmayın sadece yakarak bir rakibi ortadan kaldırabilirsiniz. Eşyalarınızda, silahlarınızda bu etkileri bulundurmaya özen gösterin. İşinizi kolaylaştıracaktır.

    10) Demirciyi Ciddiye Alın
Bir yerden sonra elinizde daha fazla taslak kalmayacak veya elinizdeki eşyaların yeterli olduğunu düşüneceksiniz. Bu noktada Demirci yardımımıza koşuyor. Hücrelerinizi demirciye vererek bulduğunuz eşyaların daha kaliteli olmasını kalıcı olarak sağlayabilirsiniz. Unutmayın, Demirci karşımıza her Bosstan sonra çıkıyor, onun dışında bulmak mümkün değil. Koleksiyoncu hücresiz de yaşayabilir…

Umarım ilk rehberimi okurken benim oluştururken aldığım keyfi hissedebilmişsinizdir. Sorularınız önerileriniz, ‘’aa ben de böyle yapıyorum mesela siz de deneyin’’ dediğiniz bir şey varsa yazmaktan çekinmeyin.

Yorumlar

  1. Merhabalar, Oyunu dun gece kesfettim. Eski tarz pikselli oyunlari severim. Oyunun turkce dil kisminin olmasi guzel bir hareket. Ilk oldugumde en bastan baslayinca “hadi laann olur mu oyle sey, Save olayi yok mu yani bu oyunda” dedim. Karakterle iki adim attim, sovalye kadin cikti karsima, “her seferinde ortamin degistiginin farkinda misin” dedi ben aaaaa deyip kaldim. Olup tekrar basa donduk, ama harita degismedi diyelim oynanisi zor olurdu. Ama bu ozellik sayesinde gercekten oynanabilirligi mumkun ve oyuncuyu baglayici kilmislar. Hikaye, karakter, silahlar ve cesitleri, yan gucler, ekstra silahlar, harita da gizli yerlerin kesfi, mantiksal mi taktiksel mi yaklasmam gerekiyor dusunceleri ve uygulamalari vs gercekten cogu sey harika. Herseyini begendim. Siz oyunu bitirdiniz mi bilmiyorum ama, size bir sorum olucak. Her bolumde birkac tane olan bir sey bu. Oyunda bazi zeminlerden gecerken, ufak bir bolumu sallaniyor. Zeminde yanip sonen bir isaret oluyor genelde. Hatta bazen altinda farli bir oda da olabiliyor, bazende kazildigi zaman cikan degerli bir tas olabiliyor. Oranin uzerine gelip ziplayim yere sert vurdugumda o isaret sari renkli dururken vurdugum an kirmizi oluyor, etki gecince 1-2 saniye sonra tekrar sariya donuyor. Siz bunu gordunuz mu bir aksiyon yapabildiniz mi. Ayrica bir de put gibi heykeller var, yanina gelip R’ye basinca ovala yazisi cikiyor, R’ye basinca elektrik cikiyor icinden, ne anlama geliyor bu ve bana bir yarari var mi. Yada ileri ki bolumlerde mi isimize yariyor. Mesela bazi kitli bolumler var acilmiyor. Anahtar bahcivanda denilen ikinci bolum mesela. Gibi seyler yani. Tesekkurler, Guzel bir makale yazmissiniz elinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En büyük onerim oyunu en az 20 saat oynamanız, en azindan bir kez bitirmeniz. Evet hala çalışmayan mekanizlalar -heykeller, açılmayan odalar- zamanla acilacaktir, farklı yollardan gitmeyi eksik etmeyin. Keyifli oyunlar.

      Sil
    2. Elit düşman öldürdükten sonra bir run çıkıyor o run oraları kırarak açmanın sağlar

      Sil
  2. ben kralın elı bolumunu gectım (tek seferde) ama hucre ye nasil bolunecegimi bilmiyorum
    sadece krali oldur secenegi var oyunda yardim lutfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin olmamakla beraber galiba C tuşu bölünmenize yardımcı olacaktır.

      Sil
    2. Bilgisayarda V tuşu

      Sil
  3. Oyunu 2 kez bitirmeme ramen zorluk seviyesi değişmedi. 2
    Bitirişimde ise kök hucre alamadım. Bunun sebebi nedir cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyunu ücretsiz mi indirdin?

      Sil
    2. Oyuna ilk başladığında eşyalarının koleksiyon şeklinde saklandığı bir bölge var. Oranın ortasında yatay uzun bir kapsül var oraya R ile başınca zorluk ayarı çıkıyor.

      Sil
    3. Oyun başında kazandığın kök hücresini silindir fanusa koymalısın.

      Sil
  4. Yazar ben kralın elini hangi ekipmanlarla kolay keserim

    YanıtlaSil
  5. Arkadaşlar Ben Konsolumu Bağlamama Rağmen Oyun Konsolumu Tanımıyor Yardım Edermisiniz?

    Not: Oyun Crack İndirdim ve 32 Bit Kullanıyorum Konsolum İse XBox (Nasıl Yazılıyor Bilmiyorum :D ) Deil 60 Liralık Bir Konsol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. knk onun için xoutput die bir uygulama var bana instagramdan yazabilirsin @uwwtalala yada youtuba xoutput kullanımı yazabilirsin bu uygulama ssenin konsolunun bilgisayara xbox kolu olarak gosterecektir ve boylelikle konsolunla oynayabileceksin

      Sil
  6. Ben Taht odasında kala kalıyorum iki defa denedim taht odasını geçemiyorum

    YanıtlaSil
  7. Oyunu yaklaşık 2 saat veya 3 saat oynadım . Sürekli birkaç bölüm ilerleyip ölüyorum . Hiçbir ilerleme kat edemiyorum gibi geliyor. Yanlış yaptığım bir şey mi var yoksa oyunun ilk saatleri diye mi böyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk 4 saat mahkum mesiresini geçirmedim sonra olayı anlayınca hızlı ilerlemeye başlıyorsun

      Sil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri