Aşk Ölüm Ha Bir de Robotlar / Dizi İncelemeri


 Love, Death & Robots Netflix aracılığıyla bizlere ulaşan, taptaze bir antoloji dizisi. Antoloji dizileri hakkında büyük bir çoğunluğun -ben de dahil- pek bir fikri yok. Black Mirror ile önemli bir aşinalık kazanan tür 2019 yılı itibariyle önemli bir temsil daha kazandı. Love, Death & Robots dizimizden bahsettiğim açıkça ortada.

 Uzun zamandır içerik üretmeyen ben diziyi izlememin ardından bu diziyle ilgili bir şeyler yapmalıyım diye düşündüm. Bir antoloji dizisini, hele bir de kısa filmlerden oluşan bir antolojiyi bütünüyle eleştirmek ne denli doğru olur sorusu beni şüphede bıraktığından ben de dizideki içerikleri kendi bakış açım çerçevesinde değerlendirmeye, sıralamaya karar verdim.

 Listeye geçmeden önce dizi hakkında biraz daha bilgi vermek diziye yeni başlayacaklar için de daha teşvik edici olur...

 Love, Death & Robots büyük bir çoğunluğu fütüristik temalara sahip 18 farklı kısa filmden oluşuyor. Bazen yoğurtların insana egemen oluşunu izliyor bazen kurt adamların midenizi zorlayan kapışmalarını seyrediyorsunuz. Dizi özellikle benim gibi fütüristik temalardan pek haz etmeyenler için türe ısınmak adına güzel bir başlangıç.

 Emin olmamakla birlikte bir bölüm dışında tüm filmler farklı animasyon teknikleriyle hazırlanmış sizi özellikle görsel anlamda fazlasıyla tatmin edecek yapımlar.

 Listedeki tüm filmler gerçekten fazlasıyla başarılı, öyle başarılılar ki sonlara koyduğum filmlerin açıklarını aramak çoğu zaman beni yordu. Tabi bu da hiçbirinin kusursuz olduğunu söylemek değil.



 Hadi listeye geçelim…

18- Kör Nokta

17- Buzul Çağı
 Buzul Çağı bir şeyleri ilginç yapmaya çalışırken yolunu tam bulamamış bir film. Fikir güzel, işleniş idare eder ama esans, duygu, etkileyicilik fazlasıyla eksik. Film bittiğinde dediğim şey sadece ‘’Tamam, yeni bölüme geçelim.’’ Oldu.

16- Balık Gecesi
 Balık Gecesi için biraz farklı düşüncelere sahibim. Film görsellik açısından fazlasıyla başarılı ve başarılı olduğu tek konu bence bu. Şöyle çılgın bir fikrim var ki keşke filmde seslendirme yapılmasaydı. Söylediğim şeyin ne kadar saçma olduğunu düşünebilirsiniz ama şunları göz önünde bulundurun. Film kocaman bir gizem ve seslendirme olmaması bu gizem faktörünü çok daha üst bir noktaya taşıyacaktı. İkinci olarak ise seslendirme olmaması biz izleyenleri görselliğe daha çok itecekti ki bu da ortaya çıkan işin en iyi yaptığı şeye daha fazla odaklanmak demek. Günün sonuna bizler tüketiciyiz ve ben hâlihazırda tükettiğim şeyden de fazlasıyla mutluyum.

15- Çöplük

14- Yoğurt Dünyayı Ele Geçirdiğinde

13- Özel Kıyafetler

12- Tanık

11- Sonnie’nin Avantajı

10- Yardım Eli
 Bu filmi beğenmemin en büyük sebebi saf, basit bir hikâyeyi gerçekçi tepkiler ve başarılı grafiklerle üst düzey bir işe çevirmesi. Fütüristtik bir işte realite adına ders niyetine okutulacak bir yapım. Listede daha üst sıralara çıkamamasının sebebi ise diğer eserlere nazaran insanı etkileme potansiyelinin birazcık daha düşük olması.

9- Şanslı On Üç

8- Şekil Değiştirenler

7- Aquila Yarığı’nın Ötesi
 Bu film insanlık olarak animasyon bilimi -böyle bir bilim olmadığının farkındayım+ konusunda ne kadar ilerlediğimizin kanıtı niteliğinde. Grafikler fazlasıyla gerçekçi; hikaye, karakterler de fazlasıyla insanı etkisi altına alır durumda. Hikayenin değişimi de bu kısa süreye çok çok iyi yedirilmiş. Aquila Yarığı'nın Ötesi en rahat şekilde empati kurduğum ve beni fazlasıyla etkisi altına alan bir yapımdı.

6- Ruh Emen

5- Zima Mavisi
 Zima Mavisi tüm bu filmlerden farklı olarak beni hayata, sanata dair sorgulamalara iten tek yapımdı. Bazen bazı şeyler o kadar etkileyici olabiliyor ki onları tanımlamakta güçlük çekiyorum. Zima Mavisi anlatılamayacak bir bölüm, izlemeniz gerek.

4- Üç Robot
 Dünyamızın post apokaliptik bir dönemdeki üç robotun öyküsünü anlatan film çoğunlukla komedi, birazcık da insanlığa dair fark etmediğimiz gerçeklikler sunuyor. Her şeyi çok iyi yapan bölüm ne yazık ki bir patlama noktası sunmuyor. Diziye başlamak için ideal bölüm Üç Robot bölümü olabilir.

3- İyi Avlar

2- Gizli Savaş
Evet, savaş temalı film - dizi - oyunlar benim de hoşuma gidiyor fakat Gizli Savaş insanın insanla savaşını anlatmadığından mıdır nedir daha çok ilgimi çekti. Karakterlerin hepsine çok kısa sürede alıştım ki bu bir kısa film için fazlasıyla zor bir unsur.
Keşke Gizli Savaş daha uzun, daha derin, detaylı bir şekilde karşımıza yeniden çıksa. Ey Netflix duy bizi.

1-  Alternatif Tarih
 Popüler kültür tarihinde kuralları yıkan eserler pek sık karşımıza çıkmıyor. Örneğin Minecraft oyunlarda grafiğin düşünüldüğü kadar önemli olmadığını kanıtladı. John Water' ın Pembe Flamingolar filmi düşük bütçelerle de kült filmler ortaya çıkabileceğini gösterdi.
Alternatif Tarih ise süre ile başarılı bir hikaye anlatmak arasında bir ilişki olmadığının bir kanıtı.
Tarih, komedi, yaratıcılık güzel sanat tasarımlarıyla bir araya gelmiş ve ortaya nokta atışı bir iş çıkmış.
Ufak bir not: Alternatif Tarih fikirleri benim her daim ilgimi çeken bir konu olduğundan birincimiz birazcık yanlı bir şekilde seçilmiş olabilir.

Hepinize Keyifli Seyirler Diliyorum...

Yorumlar

  1. Evliliğimde sorunlar yaşıyordum çünkü 10 yıllık kocam genç kadınlara ilgi duyduğu için boşanmak istiyordu ama ben onu boşanmayı iptal etmeye ve Dr. Ilekhojie adlı ilahi bir adamın yardımıyla evliliğimiz üzerinde çalışmaya ikna edebildim ve şimdi barış ve uyum içinde yaşıyoruz. İlişkinizde, evliliğinizde herhangi bir sorunla karşı karşıyaysanız veya hayatınızda sorunlar yaşıyorsanız, Dr. Ilekhojie size yardımcı olacak doğru kişidir WhatsApp / Viber ile iletişime geçin: +2348147400259 Ben onun çalışmalarının yaşayan bir tanığıyım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri