Psikoloji Öğrencisinden Psikolojik Kitap Önerisi / PSY-Q



2017 yılı benim için güzel bir dönüm noktasıydı çünkü psikoloji lisansıma başlama şansı elde etmiştim.

 Psikoloji çocukluğumdan bu yana hep ilgimi çekmiştir ve herkesin de ufacık da olsa psikoloji bilmesi gerektiğine inanırım.

 Bugün size psikoloji açısından güzel, nitelikli ve sokaktaki adamın da ilgisini çekebilecek bilimsel gerçekler sunacak olan bir kitaptan bahsedeceğim.
 PSY-Q

PSY-Q, Ben Ambridge tarafından ele alınmış güzel bir derleme. Kitabı derinlemesine incelemeden önce yazara bir değineceğim çünkü ben de kitapçıda aynen böyle yaptım.


Ben Ambridge, Liverpool Üniversitesinde görev yapmakta olan bir psikoloji profesörü. Kendisi ‘’Çocuğun Dil Edinimi’’, ‘’İleri Deneysel Metotlar’’ gibi dersler vermekte olan bir bilim düşkünü. Ayrıca herkesin 15 dakikasını ayırıp izlemesi gereken ‘’10 Psikoloji Mitinin Gerçek Yüzleri’’ başlıklı bir Ted konuşmasına da sahip.  

PSY-Q  ‘’Ev Tipi Psikoloji Laboratuvarı’’ alt başlığını taşıyor ve bu başlığı fazlasıyla hak ediyor. Kitapta herkesin ilgisini çekebilecek psikolojik fenomenler, önemli deneyler, halen gizemini koruyan şaşırtıcı teoriler işleniyor ve siz de bunları en kolay şekilde kendinize veya dostlarınıza uygulayabilme şansı buluyorsunuz.

 Ben genelde psikoloji kitabı adı altında satılan akademik olmayan kitaplara pek sıcak yaklaşmam çünkü bu kitapların büyük bir çoğunluğu bilimsel temellendirmelerden yoksun, para peşinde koşan sahtekârların uydurduğu ‘’parapsikoloji’’ sıfatlı kitaplar oluyor. Ama ne mutlu ki PSY-Q böyle bir kitap değil. Kitapta bulunan her başlık ya bir internet sitesine ya bir makaleye ya da ufkunuzu açacak örneklere temellendiriliyor.

 Bu kitabı aslında yarıyıl tatilim boyunca psikolojiden uzak kalmamak amacıyla almıştım ve yukarıdaki özellikler beni bu kitaba ısındıran birkaç şeyden biriydi. Ne yazık ki kitabı bitiremedim, neden bitiremediğimi inanın ben de bilmiyorum ama bu yazıyı yazmadan önce yine kısa bir göz gezdirmedim değil.

 Kitabın içeriğinden de birazcık bahsetmek istiyorum. Rorschach testi ile açılış yapan kitabımız sizi bazen Mars- evet gezegen olan- alfabesini çözmeye zorlayacak bazen de ideal eşiniz üzerine bir testle baş başa bırakacak. Özellikle benim bir psikoloji öğrencisi olarak en çok etkilenip şaşırdığım bölüm ‘’Aldatan Dünya’’ başlıklı, ok yönlerine bağlı olarak çizgilerin uzunluğunu değerlendirmek konulu yazı oldu.

PSY-Q dışında elbette sıradan insanlar için yeterli olduğunu düşündüğüm psikoloji kitapları da yok değil. ‘’Bir Psikoloğun Gizli Defteri’’ bunlara verebileceğim örneklerden sadece biri, daha fazla bu tarz değerlendirme için istekte bulunmayı unutmayın.

 Uzun lafın kısası birazcık psikoloji öğrenmek ve kendi içinize objektif olarak bakabilmek için PSY-Q güzel bir kitap.

Keyifli Okumalar…

Çağlar Paksoy puanı: 7.7/10

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri