VI. Psikoloji Günleri Nasıl Geçti?



 Bir Psikoloji Günleri daha geçti ve ben de VI. Psikoloji Günleri üzerine bir değerlendirme ve gelecek psikoloji günlerine ufak bir yol gösterici olması için bu yazıyı yazıyorum.
 Psikoloji Günleri her yıl -bu konuda pek istikrarlı olamayabiliyoruz- Ankara Üniversitesi Psikoloji Öğrencileri Topluluğu tarafından düzenlenen bilim temelinde; sosyalleşme, yeni insanlarla tanışma ve bu süreç doğrultusunda psikoloji hakkında yeni şeyler öğrenme fırsatı sunan bir etkinlik. Neden böyle bir tanım yapıyorum diye sorarsanız, bunların hepsinin tarafımca gerçekleştirildiğini söyleyebilirim.



 İlk olarak işin görünen kısmından bahsedeyim: Konferanslar, Sunumlar… TED Üniversitesi’nden Hacettepe’ye, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nden ODTÜ’ye geniş bir üniversite yelpazesinden hocaları ağırladık bu yıl.

 Hepsi alanlarında söz sahibi hocalarımız kimi zaman kendi çalışmalarını anlattılar, kimi zaman günümüz gerçekleri üzerinden analizler yaptılar, kimi zamansa kendi tecrübelerinden yararlanarak psikoloji öğrencilerine psikolog olma yolunda ve iş hayatında daha çok verimlilik amaçlı tavsiyelerde bulundular.

 Özellikle birkaç hocamıza değinmek istiyorum. Hacettepe’den Sait Uluç ‘’Bağlanma Değerlendirmesinde Güvenli Yer Senaryoları’’ başlıklı sunumunda enerjisiyle başta ben olmak üzere tüm salonu saniyeler içinde etkisi altına almayı başardı.  Ankara Üniversitesi’nden Gülsen Erden ‘’Mülteci Çocuklar ve Hayalleri’’ üzerine getirdiği dokümanlar ve bu konuda yetkin bir kişi olması ayrıca psikolojinin pozitif bilim taraflarına değinen diğer sunumlardan sıyrılmasıyla benden tam puan aldı. Bu kişisel derecelendirmeden sonra tüm hocalarımızın üst düzey sunumlar yaptığını belirteyim, ufak bir aksilik sonucu sadece yarısını dinleyebilme şansı bulduğum ‘’Neden Herkes Evrimsel Psikolog Değil?’’ panelinin de başarısı konusunda şüphem yok…


2 gün süren VI. Psikoloji Günleri’nin birinci günü benim için oldukça sıradandı. Herhangi bir görevim yoktu ve dışarıdan gelen katılımcılar gibi sunumlara girdim, kurabiye yedim ve yeni insanlarla tanıştım.

Ama ikinci gün… Ah o ikinci gün… Sitemkâr gibi görünse de ikinci gün gerçekten çook eğlenceliydi. Çünkü ÇAYCIYDIM. ‘’Çay konusunda deneyimliyim’’ deyip gün boyu aldığım görev gün sonunda şiş ayaklar ve 9 saatlik deliksiz uykuyla baş başa bıraksa da bir görevli olmak beni fazlasıyla eğlendirdi. Birazcık yukarıda özellikle belirttiğim sunumların da ikinci gün olması bu günü benim için daha özel kıldı.

 Elbet bu iki gün içinde ufak pürüzler olmadı değil ama Ankara Üniversitesi Psikoloji Öğrencileri Topluluğu olarak bu işin altından iyi kalktığımızı düşünüyorum.
 Benim Psikoloji Günlerim böyle geçti, Yazının devamında diğer katılımcıların ve görevlilerin bu iki güne dair düşüncelerini okuyacaksınız. Umarım diğer Psikoloji Günleri üzerine aydınlatıcı bir değerlendirme olmuştur. 

Aybüke Yılmaz: Etkinliğin genel olarak verimli ve eğlenceli geçtiğini düşünüyorum, gelen hocalarımız da çok değerliydi, zamanın kullanımı tam olarak programla senkronize olamadı ancak dolu dolu geçen iki gündü benim için.

Ayşe Kutbay: Psikoloji günleri bizim için bir gelenek. Her zaman iple çektiğim bir etkinlik. Geçen sene teknik işler başkanıydım ve psikoloji günlerini birtakım sebeplerden dolayı yapamamıştık. Çok üzülmüştüm ve bu seneyi dört gözle bekledim açıkçası. Ben birinci sınıftayken yapılan psikoloji günlerinde tecrübesizdim nasıl bir etkinlik olacağını merak etmiştim ve çok güzel geçmişti, tadı damağımda kalmıştı. Bu sene tecrübeli öğrenci olmanın keyfini çıkardım. Birinci ve ikinci sınıfları daha da yakından tanıdım. Sizinle olmak, hep birlikte olmak gerçekten çok güzeldi. Ortam öyle samimiydi ki sanki sürekli okulda 500 kişi bir arada takılıyorduk :) Gelecekteki meslektaşlarımla tanışmak, alanın önde bilim insanlarını dinlemek, araştırma konularını öğrenmek ve hatta onlarla da tanışmak paha biçilmezdi. Konuşma sonlarında gelen soruların çok yerinde ve orijinal olduğunu düşünüyorum. Kısacası her şey herkes mükemmeldi!

Canse Özkan: Psikoloji günleri, organizasyon tarafında ciddi emek harcanmış, alanında uzman kişiler tarafından yapılan konuşmalarla renkli ve zevkli konferanslara sahip bir etkinlikti. Psikolojiye ilgili insanlar için güzel bir hafta sonu etkinliği olmasının yanı sıra bilgilendirici ve ilgi çekici bir etkinlikti.

Şevval Erol: Bu yıl psikoloji günleri benim için bol kuru pastalı, çaylı, kahveli, sohbetliydi. 2 gün boyunca eğlendim aynı zamanda öğrendim. Daha önce hiç duymadığım konular hakkında bilgi edindim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri