Benden Size Hayatta Kalma Oyunu Tavsiyeleri / Yeni Klasör


 Uzun zamandır oyunlar hakkında bir yazı yazmıyordum. Her gün oyun oynamama rağmen her gün film izlemiyorum ama film veya dizi eleştirileri almış başını gitmiş.

 Durum böyleyken oyun yazılarıma güzel bir konuyla dönmek istedim. Dedim ki ‘’Artık sazı elime alıp bildiğim telden çalmanın vakti geldi.’’

Hangi oyun türü için ölüp bitersin, hangi türden oyun çıktığı zaman koşa koşa alırsın diye sorarsanız - ki sormazsınız, saçma sorular bunlar- cevabım şüphesiz hayatta kalma oyunları olurdu.
Çocukluğumdan bu yana en çok oynadığım ve yine en çok keyif aldığım oyunlar survival yani güzel Türkçemizle hayatta kalma oyunları. 

Hayatta kalma oyunu dediğimizde tek bir tür aklımıza gelmiyor, zombilerden kaçmalı bir oyun da hayatta kalma olabiliyor; koloni kurup kışa, açlığa, doğal afetlere karşı ‘’noluur, bir gün daha’’ diye sızlandığımız oyunlar da hayatta kalma oyunu olabiliyor. Ben o ‘nolluur’ diye sızlandığımız oyunlardan ayrı bir keyif alsam da sizin için şimdi bu sınıflandırmanın dışında hayatta kalma oyunları yelpazesinin geniş tutulduğu bir liste hazırladım.

Minecraft, Rust, H1Z1 gibi popüler oyunları bu listeye eklemedim çünkü zaten onları her zaman okuyoruz, daha kıyıda köşede kalmış bu oyunlar arasından umarım sizin için de uygun bir iki oyun çıkar.

Keyifli Okumalar…

 Long Dark
 Long Dark; Hinterland Studios tarafından geliştirilen fazlasıyla zor bir hayatta kalma oyunu. Soğuk, yeterli kalori, susuzluk, uykusuzluk gibi problemlerle baş ederken aynı zamanda çekici bit gizemin de perdesini aralıyorsunuz.
Erken erişim sırasında sadece bu dört etki üzerine kurulu hayatta kalma deneyimi sunan oyun tam haliyle piyasaya sürüldüğünde 6-7 saatlik bir hikâye moduyla beraber geldi.
Long Dark oynarken yanınızdan çayınızı kahvenizi eksik etmeyin zira Kanada soğuğu bildiğiniz gibi değil…


Banished
Banished, zorlu şartlar altında koloni halinde hayatta kalmaya çalıştığımız bir oyun. Hikayeye göre siz sürgün edilmiş bir topluluksunuz ve ülkenizi terk edip bakir topraklara yerleşiyorsunuz.
Oyun bana yepyeni bir Age of Empires oyunu oynuyormuşum hissi verdi. Tıpkı AoE gibi insanlara görevler veriyor ve gelişiyorsunuz ama burada düşmanımız farklı bir imparatorluk değil bizzat Doğa Ana…


Terraria
Terraria uzun süre önce denediğim ama bir türlü alışamadığım bir oyun. Peki bu listede ne işi var? Çünkü bu oyun potansiyele sahip. Sırf ben oynayamadım diye hakkını yiyecek değilim.
2 boyutlu oyun keşfet - üret - hayatta kal üçgeni içinde tatlı grafikler ve ortalama bir oynanış kalitesi sunuyor.
Terraria ile yakında tekrar zaman öldürmeyi planlıyorum umarım bu kez alışırım.



Salt
Salt bu listeyi hazırladığım sırada Steamde karşıma çıkmış bir oyun. Açık konuşmak gerekirse oyun istediğimiz hayatta kalma mekaniklerini sunuyor olsa da hala çok eksiği var.
Grafikler ortalama, oynanış biraz vasat...
Hayatta kalma oyunlarına yeni başlayacaklara öneriyor, bu türün müptelası olanlara bir deneyin bir şansı hak ediyor diyorum.




Yet Another Zombie Defense
Yet Another Zombie Defense yine bu listeyi hazırlarken karşıma çıkmış bir oyundu
Siz zombi istilasının ortasında kalmış bir insan evladı olarak her gece farklı sayıda ve muhtemelen farklı nitelikte -muhtemelen çünkü emin olacak kadar çok oynadım oyunu- zombilere karşı hayatta kalmaya çalışıyorsunuz.
Izometrik açıdaki bu oyun canınız çok sıkıldığında ve sinir stres atmak istediğinizde basit eğlenceyi size dibine kadar sunuyor.


Half Dead
 Half Dead benim rastgele keşfettiğim ve çok mutlu olduğum bir oyun. Helal bana.
Cube film serisini biliyirsunuzdur. Bilmiyorsanız da en kısa sürede izlemelisiniz.
Ps: benim en sevdiğim ilk 10 filmden biri olabilir.
Cube serisinden esinlenerek yapılan bu oyun siI farklı modlarla beraber çıkışa ulaştırmaya çalışıyor. Kısa ucuz ve eğlenceli bir oyun...
Aldığım duyumlara göre 2018 içinde yeni oyunu da çıkacakmış, eğer doğru geliştirmeler yapılırsa oyun apayrı bir seviyeye gelebilir.



Forest
Forest 1-2 yıl önce denediğim ve fazlasıyla beğendiğim bir oyun; müthiş bir adada enfes grafikler sunuyor. Tek başımıza (!) gelişmeye çalıştığımız oyun benim oynadığım zamanlarda da başarılı bir oyundu ama her hayatta kalma oyunu gibi gelişmeye açık bir oyundu.
Forest şu an steamda oldukça çok oyuncuya sahip ve bir hayatta kalma oyunu iyi değilse bu kadar çok oyuncusu olmaz.

Subnautica
Subnautica benim önyargılı olduğum bir ortam sunuyor. Nedense su altında geçen oyunlardan pek haz edemiyorum. Öyle ki Tomb Raider serisinin Underworld oyununu başındaki kısa sular içinde geçen kısımdan dolayı oynamadım.
Işin içine hayatta kalma girince su dünyasına olan çekingenliğimi büyük ölçüde tolere edebiliyorum.
Subnautica'yı hala almadım çünkü bilgisayarımın sistem gereksinimleri oyun keyfimi baltalayabilir gibi görünüyor. Ve böyle oynamak yerine şimdilik oynamayıp biraz beklemeyi tercih ederim.
Eleştirmenlerden yüksek puanlar alan oyun umarım sizin de benim de beklentilerimizi karşılayabilir.


Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri