Favori Otelim? / Otel Transilvanya 3: Yaz Tatili / Film Eleştirileri

Bu bloga birkaç kez gelmişseniz animasyon filmlere karşı olan pozitif hassasiyetimi fark etmişsinizdir.

 Otel Transilvanya Serisi de büyük kardeşleriyle yarışabilecek kadar iyi olmasa da özellikle ilk filmiyle çoğumuzun gönlünü çelmeyi başaran bir animasyon film serisi.

 Bilmem haberiniz var mı ama Otel Transilvanya Serisi'nin Otel Transilvanya 3: Yaz Tatili adlı filmi şu sıralar sinemalarda.

 Uzun süredir sinemaya gitmediğimden geçen günlerde bir andan sinemaya gitmeye karar verdim. Vizyon filmlerinden bihaber olduğumdan elimdeki liste pek iç açıcı değildi ama beklentimi düşürüp Otel Transilvanya 3'e bilet almaya karar verdim.

 Beklentimi neden düşürdüğümü açıklamalıyım: Eğer bir animasyon filminin adında Yaz Tatili,  Yılbaşı, Paskalya gibi ifadeler varsa o filmin başarılı olma ihtimali yok denecek kadar azdır. Buna ister önyargı ister deneyim deyin... Ben ikincisini tercih ederim.


 Filmimiz yıllardır otel çıkmamış Drakula'nın bir gemi tatiline onay vermesiyle başlıyor. Sonrasında bu gemideki maceraların yanı sıra bolca dans, kaliteli müzik, tatlılık, dostluk, aşk seyrediyor; az biraz da gülüyoruz.

 Film tam anlamıyla çocuk odaklı bir yapım. Buna rağmen ben salondaki çocuklardan daha çok güldüm diyebilirim. Muhtemelen benim yaşadığım gibi, Drakula'nın dansına kadar oldukça sıkılacak fakat sonrasında çok yaratıcı olmayan keyifli sayılabilecek espirilerle güzel vakit geçireceksiniz.

 Otel Transilvanya filmlerinin can sıkan ortak bir noktaları vardır ki bu da filmlerin finallerinin çok kısa- bir anda biten şekilde yapılması. Bu filmde de bu kısmen hissediliyordu. Kısmen ifadesini kullanma sebebim aslında finalin süre odaklı bakıldığında sayısal açıdan kısa olmaması. Fakat finalde çok fazla tekrar varmış gibi hissettim bu da yine paragrafın başında bahsettiklerimden çok farksız değil. Belki o tekrarlar azaltılıp daha diyaloglu daha kurgulanmış bir final sahnesi izlesek filmden daha mutlu çıkabilirdim. Filmden mutlu çıktığımı belirtmeliyim çünkü güzel bir finalle karşılaştım ama daha iyisi varken neden elimizde olanla yetinelim?

 Bunlar dışında dikkatimi çeken bir başka konu ise Ericka van Helsing karakterinin Berna Laçin'e olan benzerliğiydi. Belki ben algıda seçicilik yapıp böyle hissetmiş olabilirim ama yine de fark ettiğim an fazlasıyla güldüm ve bu benzerlik benim karaktere olan sempatimi oldukça artırdı. Artık Eunice'den daha çok sevdiğim bir karakter var.

 Otel Transilvanya 3: Yaz Tatili, serinin adını kötüleyecek kadar kötü olmayan ama başarılı demeye de dilimin varmadığı bir yapım. Çocuklarla gönül rahatlığıyla, yetişkinlerle de beklentiyi yüksek tutmamak şartıyla izlenebilecek bir film.

IMDb puanı: 6.4/10
Çağlar Paksoy puanı: 6.1/10

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri