Önerecek Filmlerim Var / Bollywood



Bollywood, Hollywood sonrasındaki belki de en büyük sinema. Bir sinemasever olarak, ben de eskisi kadar olmasa da Bollywood filmlerinin büyük bir hayranıyım.
 Bugün sizlere My Name is Khan, 3 İdiots, Taare Zameen Par gibi kardeşlerinin gerisinde kalmış ama benim gönlümü kazanan filmlerden oluşan, geniş bir tema spektrumuna sahip, en kısa sürede tüketilmesi gereken bir liste hazırladım.
Keyifli Okumalar.

1) Black
 Black, hem görme hem de işitme engelli bir kadının ve onun öğretmeninin hikâyesini anlatıyor. 2005 yapımı film için, beni Rani Mukherjee' ye âşık eden film diyebilirim.
 Oyunculuklar o kadar başarılı ki Hint Sinemasının bel kemiği sayılabilecek Amitabh Bachchan bu filmde benim gözümdeki en başarılı oyunculuğunu ortaya koyuyor.
Film 2013 yılında Benim Dünyam adıyla Türk Sinemasında yeniden işlendi. Ne yazık ki ben ülkemiz versiyonundan orjinali kadar -hatta hiç- etkilenemedim.
Filmi izlerken dramı sonuna kadar yaşayacak, filmin sonunda ise her Bollywood filminde olduğu gibi gözyaşlarınızı tutamayacaksınız.

2) Veer - Zaara
 Veer - Zaara benim için artık bir ritüel haline gelmiş durumda. Her iki üç yılda bir filmi yeniden izleyip tekrar tekrar ağlıyor, aşka olan inancımı yeniliyorum.
Aşkın en beklenmedik halini sunan film, bürokrasi, kadın hakları, Hindistan- Pakistan ilişkileri gibi konulara da ufak ufak değiniyor.
Başrollerde Shahrukh Khan ve Preity Zinta var. Benim gözümde Preity Zinta'nın en iyi filmi.
 Kurgusu belki biraz fazla romantik olabilir ama aşk filmlerinin iki insanın yan yana çekilmiş sahnelerinden fazlası olabileceğini kanıtlayan film benim en etkilendiğim Bollywood filmlerinden biri.

 
3) Ra. One
 Ra. One bu listeye renk katması için eklediğim filmlerden biri...
Başarılı aksiyon sahnelerine ve güçlü oyunculara sahip. Süper kahraman filmi sayılabilecek filmde, bir oyun karakterinin dünyamızda canlanışını ve sonrasındaki gelişmeleri izliyoruz. Birazcık aşk, bolca dans, azıcık da baba-oğul ilişkisi var.

4) Fanaa
Fanaa üzerine anlatacak çok şeyim olsa da pek çok şey tanıttığım bu yazıları kısa tutmak zorundayım.
Fanaa benim ilk izlediğim ve Bollywood sinemasına ısınmamı sağlayan film. Hayatımda ilk defa bir filmi durdurup, uzun süre ağladıktan sonra tekrar devam ettiğimi hatırlıyorum.
Oldukça gerçekçi ve insanı sürekli sorgulatan bir aşk filmi. İtiraf etmeliyim ki gerçekten beğendiğim tek Aamir Khan filmi. Kajol ise her zaman gözdem...



Bu listedeki hiçbir filmi izlemeseniz de Fanaa' yı kesinlikle izlemelisiniz.

5) Dilwale Dulhania le Jayenge
Kısaca Ddly olarak bilinen filmimiz klişelerle dolu bir aşk filmi. Peki neden bu listede? Çünkü tüm bu klişelere rağmen film 20 yıldan uzun süredir Hint sinemalarında vizyonda kalmayı başarmış, Shahrukh Khan ve Kajol çiftinin Bollywood sinemasında ayrılmaz ikili olmasını sağlamış, her şeyden öte klişelere savaş açan benim kalbimi çalmayı başarmış bir film.
Bir rastlantı sonucu tanışmış iki gencin aşklarına sahip çıkma yolculuklarını anlatan film o kadar iyi olmasa 20 yıldan uzun süre vizyonda kalmazdı herhalde.

6) Kabhi Khushi Kabhie Gham

Kabhi Khushi Kabhie Gham dünya üzerindeki en iyi aile filmidir. Bu kadar kesin konuşmak riskli olsa da bu cesareti gösterebilirim.
Ayrılmaz ikilimiz, hayallerimizdeki çiftimiz Kajol, Shahrukh Khan ikilisinin başrollerde olduğu film Bollywood filmleri için oldukça iyi bir başlangıç zira sonrasında tekrar izleyeceğiniz pek çok oyuncuyu bu filmde görebilirsiniz.
Aile kavramı Hindistan gibi toplumcu bir kültürde oldukça büyük önem taşıyor. Bu filmde de "Aile" teması etrafında filmin Türkçe adıyla uyumlu olacak şekilde 'Biraz Neşe Biraz Keder' izliyoruz.

7) Dhoom 3
Bilirsiniz ki bu listelere benim hâlihazırda tüketmediğim ama aklımda olan şeyleri eklemeyi severim. Dhoom 3 de onlardan biri.
Çevremden çok övgüsünü duymama rağmen izlemek bir türlü nasip olmadı. Umarım bu liste vesile olur da en kısa sürede izleyebilirim.
Güzel bir aksiyon suç filmi olduğunu duygum. Şunu da eklemeliyim ki Dhoom 3 izlemek için ilk 2 filmi izlemenize gerek yokmuş...



Bollywood başarılı bir sinema ve her geçen gün daha da büyüyor ve başarılı hale geliyor. Umarım çok geç olmadan bu dünyaya girebilirsiniz. Hâlihazırda Bollywood filmleri izliyorsanız da umarım listemden izlenecek bir şeyler bulabilmişsinizdir.
Keyifli Seyirler...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri