Ankara Kitap Fuarında Hayatta Kalma Rehberi


Şubat ayı bir kez daha geldi. Bu ay benim ve diğer Ankara sakinleri için ‘’Ankara Kitap Fuarı’’ demek.

Az önce de söylediğim gibi Ankara kitap fuarı her yıl her şubat ayında tahminen ayın 2. veya 3. çeyreğinde başlar ve ay sonuna doğru biter.  Bu yıl da Ankara Kitap Fuarı 16-25 Şubat tarihleri arasında Ato Congresiumda gerçekleşecek. On ikinci kez gerçekleşecek olan fuar, 10.00-20.00 saatleri arasında açık olacak ve girişler; öğrenci, öğretmen ve engellilere ücretsiz olacak.

Güzel bir tanıtımın ardından artık bu fuarı nasıl daha verimli geçirebileceğimiz konusuna geçelim.
Ben ilk kitap fuarıma lise çağlarımda gitmiştim ve o zamandan beri de hemen hemen her Ankara Kitap Fuarı’na gidiyorum bu yılki fuara da kesin tarih belli olmamakla beraber koşarak gideceğim. O zamandan bu yana Ankara Kitap Fuarı hakkında çok şey öğrendim ve fuarın yaklaşıyor olması sebebiyle de böyle bir rehber hazırlama kararı aldım.

 1.  Beklentinizi düşük tutun

Ato Congresium büyük bir mekân ama buna rağmen Ankara Kitap Fuarı çok da müthiş geçen bir fuar olmuyor genelde.
 Kötü tarafları baştan söyleyeyim ki sonrasında siz okuyucularımla papaz olmayalım.
 Çok geniş bir kitap yelpazesi yakalamak genelde mümkün olmuyor ama yine de alınacak şeyler elbet oluyor. Kaliteli yayınevleri olduğu gibi genelde adı sanı duyulmamış, sadece bir parça kâğıda baskı yapmış olan yayınlar da fuarda boy gösteriyor. Bu yayınlara birazdan daha detaylı şekilde değineceğim.
 Onun dışında park problemi yaşadığını iddia eden insanlar olmuştu geçen yıl, ben genelde toplu taşıma ile gittiğimden bu problemi yaşamadım.

  2.  Eli boş gitmeyin

Ben kitap fuarına gittiğimde genelde uzun saatler kalıyorum bu yüzden yanınıza bir iki temel ihtiyaç almanızı öneririm. Daha da önemlisi yanınızda bir çanta veya kaliteli bir poşet bulunsun, önerim tabi ki de çanta, sonuçta kitap almaya gidiyorsunuz, bakarsınız iyi bir sahafa denk gelir ve cep yakmayan fiyatlara birkaç kitap alabilirsiniz.

 3. Yayınevleri konusunda dikkatli olun

Bu fuarda benim en çok canımı sıkan şey iyi indirimler göremiyor oluşumuz. Hey Ankaralılar biz bunu hak etmiyoruz. Yani Pegasus, İthaki, YKY, İletişim gibi yayınlar %15-%30 gibi indirimler yapıyorlar. Bakın sevgili yayınevleri bunlar indirim değil. Ben bir internet sitesinden de zaten bu fiyatlara alışveriş yapabiliyorum. Bazı büyük yayınevleri ise hiç gelmeyebiliyor, mesela Can Yayınları geçen veya ondan önceki –belki ikisi birden- fuarlara gelmemişlerdi. Yukarıda yazdığım sadece bir tomar kâğıda baskı yapan yayınlar ise Yason ve Altınpost yayınları, bu yayınlara karşı dikkatli olun, çok da bir şey söylemek istemiyorum zira korkuyorum. Küçük ve iyi yayınlara gelecek olursak olur da gelirlerse Felsefe Kulübü, Rıhtım ve Venedik yayınlarına bakmanızı öneririm.
 
 4.  Sahaflar

Ankara Kitap Fuarına gelen sahafların ortası yok ya gerçekten iyi indirimle karşınıza çıkıyorlar yada tek amaçları sizi kazıklamak oluyor ama siz yine de sahaf gezin sahaf gezmek iyidir belki yıllar önce alıp okumak istediğiniz ama alamadığınız bir kitabı bulursunuz. Ve şunu da belirteyim ki en ucuz kitapları yine sahaflarda bulursunuz.

 5. Pazarlık yapın

Pazarlık iyidir. Yapın. Genelde yayınevlerinde zor olsa da sahaflarda tatlı dil yılanı deliğinden çıkarıyor cidden.

 6.Yazarlar

Açık konuşacağım sizi tatmin edebilecek yazarlar bulmanız zor. Bir yıl Ayla Kutlu vardı o yıl istisna tabii. Bu yıl Atilla Dorsay geliyormuş ve uluslararası bir yazar olarak da Dmitry Glukhovsky gelecekmiş. Umarım her iki yazarımızı da iyi ağırlayabiliriz.
Yazarlar konusunda değinmem gereken bir başka konu ise ünsüz yazarlarımız, siz sakin sakin yürüyorken yaşlı bir teyze yolunuzu kesip’’ kitap yazıdım yevrum al’’ diyebilir. Muhtemeldir.

Ankara Kitap Fuarına dair anlatacaklarım şimdilik bunlardan ibaret. Son önerilerim de kendinize kitap aksesuarları falan da alın ama kazıklanmayın, çizgi roman stantlarına uğrayın genelde çok tatlı insanlar oluyorlar vee son olarak da emin olmadığınız bir kitaba para vermeyin ne kadar ucuz olursa olsun. Kitap Türkiye’de pahalı canlarım.

Umarım hepimiz için güzel geçen bir fuar olur…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri