Bu Filmler Beni Acıktırıyor / Sofra Sırları / Film Eleştirileri




 Demet Evgar’ın başrolü üstlendiği Sofra Sırları 16 Şubat günü vizyona girdi ve ben de biraz geç olsa da filme gitme imkânı yakalayabildim.

 Film, kısaca özetlemek gerekirse en sevdiği şey yemek yapmak olan sıradan bir kadının, eşinden aldığı kötü bir haber sonrası başladığı cinayet silsilesini anlatıyor. Hikaye kısmen altı boş gibi gelse de işleniş, oyunculuk ve cidden başarılı görüntü yönetmenliğiyle oldukça keyifli birkaç saat sunuyor.

 Filmde gerçekten sevdiğim şey Neslihan karakterinin bu kadar iyi yansıtılabilmesiydi. Karakterin dengeli bir ruh hali yoktu, bu yüzden de Demet Evgar gibi usta bir oyuncunun hayat veriyor olması beni fazlasıyla mutlu etti. Filmin tamamı boyunca görebildiğimiz tek karakter de Neslihan karakteri zaten, bu yüzden Neslihan'ı sevin. Açıkça söylemek gerekirse Demet Evgar faktörü kullanılmıyor olsaydı film bu kadar çok salonda oynayamayacaktı. Ama oynuyor olması güzel yine söylüyorum iyi ki Demet Evgar.


 Demet Evgar’ı yeterince övdükten sonra filmin bir başka olumlu yönüne değinmek istiyorum. Bu Demet Evgar’ı da geçecek bir konu. Görüntü Yönetmeni. Filmin görüntü yönetmeni o kadar iyi çalışmış ki şu an bu yazıyı yazarken bile içimde çok garip duygular alevleniyor. Filmi izlediğim salon biraz karanlıktı bu yüzden başlarda hiç problemler yaşamadım diyemem ama zamanla gözlerim alıştıkça bu problem ortadan kalktı.

 Açılar, yakın- uzak çekim arasındaki denge muazzamdı. Ortamın gerçekten Anadolu’da yaşamak zorunda kalmış metropol insanı hayatını yansıtıyor olduğunu hissettim, odaların rengi bile filmin sadece gerilim veya sadece komedi olmadığını çok güzel anlatıyordu.


 Filmde çok güzel yemekler vardı, acıktım. Sofra Sırları’ndan birkaç gün önce de Cebimdeki Yabancı’ya gitmiştim, orada da çok güzel yemekler vardı ama bu yemekler filmin hikayesinde önemli bir yere sahip değildi. Sofra Sırları’nda ise yemekler o kadar iyi bir şekilde hikayeye oturtulmuştu ki, karakterimizin yemek yapmak konusundaki takıntısını rahatlıkla hissediyordunuz.


 Son olumlu eleştirim ise filmin sizi gerçekten geriyor olması. Neslihan’ın psikopat kişiliği beni filmin sonunda cidden tüylerim diken diken şekilde eve gönderdi.

 Filmin iyi yönleri olsa da gözüme takılan bir iki kötü yönü de yok değil.

 İlk olarak şunu söylemeliyim ki yan karakterler çok çok vasattı, hem hikayesel olarak hem de oyunculuk olarak. Kimi oyuncular çok abartı rol yapıyor ve bu da doğallığı ketliyor. Koca kadro içinde Demet Evgar dışında beğendiğim tek kişi Meral karakteriyle Elit Andıç Çam’dı.

 Film dramatik komedi adı altında sınıflandırılıyor ama keşke bu film sadece gerilim filmi olsaydı, çünkü filmin başarılı yaptığı tek şey gerilim kısmıydı, şükür ki gerilim filmin%80 lik kısmını kaplıyor ama yine söylüyorum ki keşke komedi olmasaydı, espriler vasat ve yapılan espriler de sadece komedi yapmak için yapılmış gibi hissettiriyor.


 Neslihan karakterini çok sevmiş olsam da Neslihan karakteriyle ilgili ufak tutarsızlıklar hissettim ve bu beni biraz üzdü, filmin başında gayet normal bir ev kadını olan Neslihan filmin sonunda profesyonel bir seri katil oluyor, film belki 10 dakika daha uzun olsa ve o süre zarfında Neslihan’ın psikolojik problemlerinin oluşma süreci bir hikayeye bağlanıyor olsa daha mutlu olurdum, ama beni bilirsiniz, gizem severim o yüzden sadece olsaydı belki daha iyi olurdu demekle yetiniyorum.

 Sonuç olarak Sofra Sırları, Demet Evgar’ın muhteşem oyunculuğu, işini titizlikle yapmış görüntü yönetmeni ve güzel gerilim unsurlarıyla daha çok izlenmeyi hak eden kaliteli bir film.

IMDb puanı:  7.3/10

Çağlar Paksoy puanı: 6.1/10

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri