Sahaflar Çıldırmış Olmalı / Kitap Fuarına Dair Değerlendirmem / Aldığım Kitaplar



 25 Şubat akşamı itibarıyla 12. Ankara Kitap Fuarı sonlandı. Bu yıl geçen yıllara göre daha az kitap alıp daha çok para harcadım. Geçen yıl 50 TL ile 11 kitap alabilmiştim ama bu yıl ne yazık ki bu istatistiği yakalayamadım ama yine de kitap fuarına gitmiş olmak beni mutlu etti. Gelen tüm yayınlara ve sahaflara herkes adına teşekkür ederim. İyi ki gelmişsiniz.

 Evet, bu teşekkürden sonra gelelim değerlendirmelerimize:

 Özellikle değinmek istediğim iki nokta var ki bunlardan birisine zaten daha önce de fuara dair rehberimde değinmiştim. İndirimler. İndirimler yine çok çok yetersizdi. Ulan isyan etmem gerek burada çünkü ben 2 aydır ‘’ Amaan, ne olsa fuardan alırım’’ diyerek kitap almıyorum,  sonuç olarak yine gidip paşa paşa alacağım kitapevlerinden.


 Şimdi yeniden bir beyefendi oluyorum ki Pegasus Yayınları’nın hak ettiği övgüyü hak ettikleri şekilde verebileyim. %30-%50 arası indirimler yapan Pegasus’tan 4 kitap aldım. Normalde Pegasus Yayınlarına karşı tek başıma bir direniş sürdürmekte ve Pegasus kitaplarını almamaktaydım. Bunun tek sebebi Pegasus’un haksız fiyat politikasından başka şey değildi. Ama %50 indirim ile gördüğüm Doğruluk Kılıcı Serisi’nin 2 kitabını kendi gidişimde aldım, sonradan almadığıma pişman olup diğer 2 kitabı da bir arkadaşıma ısmarladım.

  Pegasus dışında beni şaşırtan bir indirim olmadı, ama bazı yayınlarda iyi sayılabilecek indirimler vardı. Örneğin Everest %25, Can %20 gibi indirimler yapmıştı.

 Bir sonraki değerlendirmem de sahaflarla ilgili olacak çünkü ciddi bir şekilde söylüyorum ki sahaflar çıldırmış olmalı. Ben fuarın 4. Gününde fuara gittim ve gözlemlediğim şey yayınların indirimlerine rağmen sahafların yapmış olduğu kaldırımlardı.

 Aynı sahafın 3. Kez aynı kitapları getirdiğini gördüm, elinizdeki kitapları 10 TL değil de 5 TL’ye satarsanız daha çok kar edeceksiniz, en azından gelecek yıl daha farklı kitaplar getirebileceksiniz. Fuar dışında bir sahafa gitsek de zaten 5 TL’ye alacağız o kitabı.


 Şunu da belirteyim ki Fuarın son günü sahaflar 10 TL’ye sattıkları kitapları 5 TL’ye satmışlar.


                                                          Ayıptır!


 Bu yazımda hızlı duygu değişimleri yaşıyorum, o zaman yine bir beyefendi olayım ki aldığım kitaplardan bahsedeyim.


1) Doğruluk Kılıcı Serisi 60TL
 Doğruluk Kılıcı Serisi uzun zamandır almak istediğim bir seriydi ve fuarda %50 indirimle görünce alma kararı aldım. Doğruluk Kılıcı serisi en son 12 kitaptı ve ne yazık ki yalnızca 2 kitabı Türkçeye çevrildi. O kitaplar da her biri 2 part olacak şekilde basıldı. Serinin sadece ilk iki kitabını konu alan müthiş de bir dizi var. Kitapları bitirdiğim an diziye de 4. kez baştan başlayacağım.


2) Paravanlar 10TL
 Bu kitap benim rastgele aldığım bir kitap oldu, yazarından bihaber olsam da uzun süredir yabancı bir yazardan yeraltı edebiyatı okumadığım için bir sahaftan aldım, umarım beğendiğim bir kitap olur da eleştirisini de yazarım. 


3) Savaş Sanatı 6TL
 Savaş Sanatı dünyanın sahip olduğu en eski klasiklerden biri, benim de uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. 


4) Gölgesizler 18TL
 Gölgesizler'i uzun süredir arasam da kitap evlerinde bulamıyordum, Hasan Ali Toptaş okumaya başlamak için güzel bir kitap olduğunu düşündüğüm için aldım.


5) Piç 10TL
 Hakan Günday seven biriyim ve yeni bir Hakan Günday kitabı almış olmak beni mutlu etti, beğeneceğime eminim.

 Benim için bu kitap fuarı böyle geçti ve bu kitapları aldım, umarım ilerleyen yıllarda daha iyi fuarlar görebiliriz. 

Siz bu fuar hakkında neler düşünüyorsunuz, siz neler aldınız? Lütfen yazmak konusunda çekinmeyin, görüşmek üzere...


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri