Künefe Tadında / Ölümlü Dünya / Film Eleştirileri


 Ölümlü Dünya vizyona gireli 20 gün oluyor ve ben bu filmi bu kadar geç izlemiş olmanın pişmanlığını yaşıyorum.

 Bu yıl gerçekten komedi filmleri açısından Türk Sineması olarak güzel bir açılış yapmış olduğumuz bir yıl oldu. 2017 yılının son ayında çıkmış olmasına rağmen Aile Arasında bu listede yer almış başarılı filmlerimizden biri. Aile Arasında’nın yanı sıra çoğu kişinin aksine filmi izledikten sonra ‘’GORA da neymiş be’’ dediğim film Arif v 216 da bu listedeki bir başka film.

İki gün önce bu listeye benim için bir film daha eklenmiş oldu; filmi tahmin etmek zor olmasa gerek. O film tabii ki Ölümlü Dünya’dan başkası değildi.

 Aslında açık konuşmak gerekirse Ölümlü Dünya hakkında bir şey yazmayı planlamıyordum ama biraz düşününce filmin öyle köşeye atamayacağım bir film olduğunu fark ettim ve bir iki kelam etme kararı aldım.

 Nereden başlayacağım konusunda emin değilim ama klasik bir başlangıç yapıp oyunculuklardan bahsedeceğim.

 Ölümlü Dünya; Ahmet Mümtaz Taylan, Sarp Apak, Alper Kul, İrem Sak gibi tecrübeli ve hemen hemen hepimizin az çok tanıdığı oyuncuları bünyesinde bulundursa da bu oyuncuların yanı sıra, Feyyaz Yiğit Çakmak, Doğu Demirkol, Meltem Kaptan gibi  benim daha önce tanımadığım oyuncuları da kadrosunda bulunduruyor. Bunu özellikle belirtme ihtiyacı duydum çünkü bu benim çook hoşuma gitti. Yani yeni oyuncular tanımak ve bu yeni oyuncuların figüran yerine konmaması aksine tam bir başrol edasıyla oyunculuklarını sergilemesi beni çok mutlu etti. Bunun yanı sıra filmdeki her oyuncu tek kelimeyle mükemmel oynuyor. Zaten küçük bir kadro var ama bu kadro da cidden iyi iş çıkarmış gibi duruyor.

 Film tür olarak bir komedi filmi ve komedi filmi sıfatını hak ediyor. Espriler zekice düşünülmüş ve hikâyeye güzel yedirilmiş, tamam şunu kabul ediyorum beni diğer oo başarılı filmler kadar güldürmedi ama bazı sahnelerde çok çok güldüm ve cidden güzel komedi unsurları olduğunu hissettim. Benim gülmemiş, gülememiş olmam sizin için bir kıstas olmasın çünkü benim gülmediğim pek çok sahneye bulunduğum salondaki diğer insanlar kahkahalarla gülebildiler.

Komedi filmi adı altında sınıflandırsak da bu filme sadece komedi filmi demek haksızlık olur. Ölümlü Dünya aynı zamanda çok başarılı bir aksiyon filmiydi. Aksiyon sahneleri o kadar başarılıydı ki ben bazen film zamanla tamamen aksiyona dönüşecek sandım. Ama öyle olmadı, iyi ki öyle olmadı. Özellikle filmin ilk yarısından sonraki evde geçen aksiyon sahnesi benim böyle düşünmeme sebep oldu.

Komedi ve aksiyonun ikisinden de taviz verilmeden beyaz perdeye taşınması aslında büyük bir risk taşıyor çünkü bu iki türü yeterince iyi harmanlamadığınız takdirde çikolatalı kısır yapmış gibi olursunuz, ama şükür ki bu iki tema birbiri içinde güzel erimiş, birbirlerine karışmışlar. Sonuş olarak da künefe tadında bir film ortaya çıkmış.

Fark ettiyseniz filmi özetlemedim ve özetlemeyi de düşünmüyorum çünkü film benim için halen bir muamma. Filmde bir anda büyük bir gizemin içine atılıyorsunuz ve film boyunca bu gizem çok küçük dozlarda azalıyor. Ben gizem seven biri değilim ama şaşırtıcı bir şekilde hikâyenin kısmen yarım kalması, bilmediğimiz pek çok şeyin olması ve filmin bunları açıklığa kavuşturma çabasına girişmemesi hoşuma gitmedi değil.

Bu kadar övmeme rağmen elbette filmin hoşuma gitmeyen kısımları var; bazı sahneler, espriler çok gereksiz uzuyor. Cidden bazı bazı ‘’neden?’’ diye sordum ama bu en fazla iki bilemediniz üç kez oluyor o yüzden çok da abartılacak bir şey değil.

Diğer canımı sıkan olay ise filmin tekrar ediyor hissi uyandırması oldu. Yani en çok filmin ikinci kısmında gülmüş olsam da ikinci kısım sanki birinci kısmın devamı değil de aynısı gibiydi.

Bir başka konu da filmin çok az ilerlemesi oldu, bu şimdilik bir problem değil, ne zaman problem olur diye sorarsanız, filmin ikincisi çıkmadığı takdirde bu benim için büyük bir problem olabilir.

Sonuç olarak halen gitmediyseniz, kesinlikle gitmelisiniz. İzleyeceğiniz film gerçekten kaliteli ve size güzel birkaç saat sunabilen bir film.

IMDb puanı: 8,1/10

Çağlar Paksoy puanı: 6,8/10







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri