Komedi Sadece Komedi mi? / Mom / Dizi Eleştirileri




Mom 2013 yılında Anna Faris ve Allison Janney’in başrolleriyle yayın hayatına başladı ve böylece benim ilk sezonlarını fazlasıyla sevdiğim bir dizi olan Two and a Half Man dizisinin yapımcısı Chuck Lorre, güzel komedi dizilerine bir yenisini daha eklemiş oldu.

 Anna Faris hayranlığımdan olsa gerek Mom başladığı an olmasa da yapabildiğim en kısa sürede – emin olmamakla beraber 4. Bölümün yayınlanmasının ardından- izlemeye koyuldum. Mom şu an 5. Sezonunda ve birkaç sezon daha yayında kalacağını tahmin etmekteyim.

 Dürüst olmak gerekirse bir dönem –bu kadar sevmeme rağmen- Mom izlemeyi bıraktım ve o dönemden beri Mom izlemiyordum. Yarıyıl tatili vesilesiyle kendimi oyun- kitap- dizi üçlemesi içinde boğmak istediğimden bir dizi arayışındaydım ve karşıma bir anda cennetten bir parça Mom yeniden çıktı.

‘’Komedi sadece komedi mi ?’’ gibi ağır bir başlığı hak ediyor mu konusuna detaylı bir açıklama getireceğim ama uzun lafın kısası ‘’evet, hak ediyor’’

Mom sıradan bir komedi dizisi değil; sizi güldürüyor mu ? Evet hatta fazlasıyla. Peki neden ‘’Komedi sadece komedi mi’’ ? Çünkü Mom sadece bir komedi değil. Size aile, dostluk, bağımlılık, pişmanlık, fedakarlık gibi kavramları üstü örtük veya direk gözünüze gözünüze sokarak işliyor.

Mom, Üç nesil süren anne kız ilişkilerini, annesinin hataları sebebiyle kendince acılar çekmiş ve kendi çocuklarını yetiştirirken aynı hataları yapmak istemeyen ama ne hikmetse bu hataları yapmak zorunda kalmış olan Christy üzerinden anlatıyor.  

Sadece ana karakterlerle bağlar kurmuyor, yan karakterlerin de acılarını, mutluluklarını hissediyorsunuz, bu bir komedi dizisi için kolay bir iş değil öyle ki benim bu dizide en sevdiğim karakter bir yan karakter olan Marjorie (Mimi Kennedy) karakteri.

Mom alıştığımız komedi dizilerinden farklı olarak ‘ilerleyen’ bir dizi. Yıllardır izlediğimiz komedi dizilerinin alışılmış bir yapısı vardı. Diziden herhangi bir bölüm açıp izlemeniz sizi dizinin gidişatı  açısından kötü etkilemezdi veya bölümleri kaydırıp –önce 7. Bölümü izleyip sonrasında 5. Bölümü- izlemeniz sizi olay örgüsünden koparmazdı ama Mom böyle bir dizi değil. Bu beni fazlasıyla mutlu etti çünkü karakter gelişimlerini gözlemleme şansı böyle iyi oyunculuklarla birleşince diziyi bir yerden alıp daha yüksek noktalara taşıyabilmiş. Christy’nin hayatını düzene sokma çabasını izlemek gerçekten kaliteli bir ürün tükettiğinizi hissettiriyor. Bonnie’nin çılgın karakterinin yanına olgun bir kişiliğin de dahil olması hikayeye ve komedi unsurları arasına oldukça akıllıca yedirilmiş.


Sonuç olarak ben Mom dizisine yeniden başlamışken Mom’u henüz izlememiş insanlara da tanıtmam gerektiğini düşündüm.

Mom kesinlikle kaliteli bir komedi dizisi ve ‘’Komedi sadece komedi mi?’’ gibi ağır bir başlığın da altından başarıyla kalkabilecek bir dizi.


En başarılı oyunculuk ödülümü, bu dizi üzerinden kazanmış olduğu Primetime Emmy Bir Komedi Dizisinde En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu ödülü sahibi Allison Janney’e veriyorum.

IMDb puanı: 7.1/10


Çağlar Paksoy puanı: 8.5/10








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 Adımda Daha Eğlenceli Dead Cells / Oyun Rehberleri

Tatmin Olamadım / Circle / Film Eleştirileri

Zaman Hırsızları Arasında Bir Saat Çiçeği / Momo / Film ve Kitap Eleştirileri